10:27

1403/02/27

دکتر احمد صبور اردوبادی

تجلیل نماینده یونسکو در ایران از تلاش‌های دکتر “اردوبادی”

نماینده یونسکو در ایران به همراه شهردار و اعضای شورای شهر تبریز با حضور در منزل دکتر احمد صبور اردوبادی، از تلاش‌های وی در ترویج علوم تعلیم و تربیت تجلیل کردند.

ایرج شهین باهرشهردار تبریز با اشاره به تلاش‌های دکتر احمد صبور اردوبادی گفت: او یکی از سرمایه‌های معنوی شهر تبریز است که حق بزرگی بر گردن تمامی علاقه‌مندان به ویژه حوزه مباحث اخلاقی و تربیتی دارد..

اوافزود: توسعه یک شهر تنها با ساختمان‌ها و اماکن شکل نمی‌گیرد بلکه تکریم سرمایه‌های معنوی، زیر ساخت‌های توسعه هر شهر را تشکیل می‌دهد.

او ادامه داد: استاد اردوبادی سرمایه‌ای تکرار نشدنی برای تبریز است و امیدواریم بتوانیم با حمایت از آثار در دست چاپ وی ذره‌ای از زحمات وی را جبران کنیم.

احمد صبور اردوبادی استاد، نویسنده و محقّق در سال ۱۳۰۲ در تبریز متولده شد و تحصیلات مقدماتی را تا پایان دوره دبیرستان در زادگاهش گذراند.

او در ۱۳۲۴ شمسی وارد دانشگاه تهران شد و در ۱۳۳۰ نیز دکترای داروسازی و سپس در رشته‌ی سم‌شناسی تخصص گرفت و عضو هیات علمی دانشگاه تبریز شد و به درجه استادی نائل آمد.

علاوه بر رشته تخصصی، دامنه مطالعات و تحقیقات خود را در حوزه‌های علوم طبیعی و علوم انسانی، به ویژه تحقیق در فرهنگ اسلامی توسعه داد.

اردوبادی در ۱۳۴۶ انجمن علمی ـ مذهبی دانشگاه تبریز را با همکاری جمعی از دانشجویان و اساتید تاسیس کرد. این انجمن با برگزاری سخنرانی و انتشار کتاب در معرفی فرهنگ اسلام، به فعالیت‌های فرهنگی و اسلامی در محیط دانشگاه پرداخت.

 

لینک خبر : https://www.yjc.news/00WnAJ