تألیفات منتشر شده
این آثار چهل و چند جلدی در دو گروه «علوم پزشکی» و «علوم انسانی» قرار میگیرند که به شرح زیر ابتدا عناوین موضوعی کتابها با ارائه تصاویری از روی جلد، باستحضار علاقمندان رسانده و سپس برای آشنائی کلّی با فهرست مطالب و با خط سیر موضوعات مورد بحث در جلدی به صورت خلاصه و چکیده در برنامه بعد عرضه میشود و از آنجا که بعلت کمیاب بودن آثار استاد با وجود خواستاران بسیار و تجدید چاپهای مکرر (که در مواردی تا هفت-هشت نوبت تجدید چاپ شده است) احساس احتیاج به تجدید چاپهایی هست ولی در شرایط کنونی اقدام
به تجدید چاپهای مکرر و برای این همه، ممکن نیست لذا سعی بر آن است که حتی الامکان همه کتابها در این سایت در اختیار علاقمندان قرار داده شوند و اینک ایتدا با فهرستی از عناوین موضوعات کتابها (با ذکر تاریخ چاپ اول هر کتاب)در دو گروه از علوم کلاسیک و آکادمیک آشنا میشویم.
الف ـ تالیفات منتشر شده رشتههای مختلف علوم پزشکی:
۱ـ اهمیت روزه از نظر علم روز (به زبان علمی برای رشته های تخصصی)۱۳۴۷
۲ـ خلاصه و برگزیده اهمیت روزه از نظر علم روز (به زبان ساده – برای افکار عمومی) ۱۳۵۶
۳ـ گسترش جهانی به مواد مخدر ۱۳۵۱
۴ـ بررسی فرآوردههای آلکل از نظر فقه اسلامی ۱۳۵۲
۵ـ اعتیاد بلای قرن بیستم ۱۳۵۳
۶ـ جوانان و مواد توهمزا ۱۳۵۳
۷ـ راههای مبارزه با سموم میکربی رودهها (در غرب و اسلام) ۱۳۵۴
۸ـ همخونی از نظر ژنتیک و اسلام ۱۳۵۶
۹ـ زندگی و مرگ مواد غذائی ۱۳۵۷
۱۰ـ ماده و حیات ۱۳۵۶
۱۱ـ سیگار و تندرستی (به زبان علمی- برای رشتههای تخصصی) ۱۳۵۷
۱۲ـ سیگار و تندرستی (به زبان ساده خلاصه و برگزیده برای عموم) ۱۳۵۸
۱۳ـ مضرات بهداشتی توالت فرنگی (توالت صندلی) ۱۳۵۸
۱۴ـ اصول و مبانی بهداشت اسلامی ۱۳۶۲
۱۵ـ مواد مخدر- سلاح جهانخواران ۱۳۶۳
۱۶ـ بهداشت سفر حج ۱۳۶۵
۱۷ـ بهداشت اسلامی- یا- بهداشت رایگان ۱۳۵۹
۱۸ـ راز عمر طولانی ۱۳۶۵
۱۹ـ نقش بلوغ در تکامل انسانها ۱۳۶۶
۲۰ـ استعمار طبی و طب استعماری ۱۳۶۶
۲۱ـ مسمومیتهای داخلی ناشی از سیگار ۱۳۶۲
۲۲ـ نقش عدم تعادل روانی در اعتیاد ۱۳۶۶
۲۳ـ آئین بهزیستی اسلام- جلد ۱ (جنس پوشاک) ۱۳۶۷
۲۴ـ آئین بهزیستی اسلام- جلد ۲ (رنگ پوشاک) ۱۳۶۸
۲۵ـ آئین بهزیستی اسلام- جلد ۳ (پوشاک سیاه- حجاب) ۱۳۶۸
۲۶ـ آئین بهزیستی اسلام- جلد ۴ (شکل پوشاک) ۱۳۶۸
۲۷ـ کمبودهای عاطفی در پرورش مصنوعی نطفه (خارج از رحم) ۱۳۶۶
۲۸ـ اهمیت حیاتی ذبح شرعی ۱۳۶۶
۲۹ـ بهداشت مطالعه ۱۳۵۸
۳۰ـ تعدیل میل جنسی ۱۳۶۸
ب ـ تالیفات منتشر شده در زمینه علوم انسانی:
۳۱ـ معمای عادت- جلد اول (عادت روحی) ۱۳۴۸
۳۲ـ هنر انسان بودن- (جلد دوم معمای عادت – عادت غریزی) ۱۳۵۲
۳۳ـ اصالت در هنر- و- علل انحراف احساس هنرمند (برای هنرستانها) ۱۳۴۶
۳۴ـ نظری به فلسفه احکام ۱۳۴۹
۳۵ـ مدنیت و وحشیت ۱۳۵۱
۳۶ـ زیر بنای تربیتی و اخلاقی انسان (برای رشتههای تخصصی روانشناسی و علوم تربیتی) ۱۳۵۸
۳۷ـ معمای عادت به زبان انگلیسی (ترجمه استاد ابوالفضل عزتی) ۱۳۵۸
۳۸ـ انسان و زمان ! ۱۳۶۱
۳۹ـ عقل و علم در فرهنگ اسلامی ۱۳۶۴
۴۰ـ بهای یک نگاه ۱۳۶۵
۴۱ـ ورزش و تندرستی ۱۳۶۵
۴۲ـ نگاه پاک زن- و- نگاه آلوده به او؟ ! ۱۳۶۷
۴۳ـ معلم محبوب من ۱۳۷۱
۴۴ـ مسئولیتهای ناشی از استعمال دخانیات ۱۳۶۲
۴۵ـ شخصیت حقیقی زن (از دیدگاه حضرت رسول اکرم ص)
۴۶ـ شخصیت حقیقی زن (سیر قهقرائی در شخصیت حقیقی زن)
معذلک استاد اردوبادی نظر به نقش انسان سازی مستقیم برخی از تألیفاتشان، خواندن کتابهایی را (که در ادامه نام برده میشود) بسیار مهم و ضروری دانسته و آنها را در حد یک وظیفۀ دینی و انسانی و وجدانی و از جمله واجبات اولیه به شمار میبرند:
1ـ اصالت در هنر: کتابی بسیار مفید برای هر هنرجو و هنرمند و زیربنای قابل استفاده در هنرستانها
2ـ زیربنای تربیتی و اخلاقی انسان: قابل استفاده و مفید برای هر معلم و مربی و قابل استفاده در رشتههای علوم تربیتی در دانشگاههای کشور و همچنین ضروری برای پدران و مادران
3ـ معمای عادت ـ و ـ هنر انسان بودن: برای همه افراد جامعه برای نجات از زندانهای رذایل اخلاقی و توفیق کسب فضایل اخلاقی (خودخواهی غریزی)
4ـ راههای مبارزه با سموم میکربی رودهها: قابل استفاده برای تمام مبتلایان یبوستهای حاد و مزمن ـ برخورداری از عمر طولانی و پیشگیری از تمام بیماریهای ناشی از رودهها. در واقع این کتاب تاحدی مهم است که استاد تاکید شدید بر چاپ و در اختیار قرار دادن آن در بین مسلمانان را از وظایف افراد مسلمان و حکومتهای اسلامی میدانند و همچنین ترجمه و در اختیار قرار دادن آن در بین تمام ملل، مخصوصاً برای اروپائیان و آمریکائیان که اغلبشان مبتلا به این دسته از بیماریها هستند.
5ـ قداست ذاتی در زن ـ نگاه پاک زن و نگاههای آلوده به او: برای آگاهی زن به مواهب روحی خدادادیش و تلاش بر محافظت از آنها (تا ایجاد اعتماد به نفس).
استاد با آگاهی از بسیاری از نارسائیها و کمبودهای فرهنگهای بشری، با قاطعیت معتقد است تا وقتی این خلاءها با معلومات و مسلمات واضح علمی پر نشود و صاحبان آن فرهنگها (مانند کانت و رهروانشان) متوجه این همه نواقص و کمبودها نشده و وادار به تجدیدنظر و ترمیم ضایعات وارده نشوند، نه تنها در انسان سازی کمترین توفیقی نمیتوانند به دست آورند بلکه حتی به فکر چنان نقایصی هم نمیافتند زیرا متوجه نیستند و این همه نقائص در فرهنگهای بشری زمانی آشکارتر میگردد که با رویکردی علمی و آگاهانه و احاطه نسبی، با تعلیمات فرهنگ اسلامی مقایسه شود.
استاد در طول چندین دهه تعلیم و تربیتی گذشته بنابه توضیحات مستند در جلد دوم و سوم کتاب «زیربنای تربیتی و انسانی» و به استناد 92 گزارش کتبی از مجموعه تعلیم و تربیتی جداگانه به هر دو گروه دانشجویان دختر و پسر، نوید ایجاد محیطها و فضاهای سالم انسانی و انسانیت واقعی در روابط اجتماعی را میدهد که شرح مستند آن در دو جلد دوم و سوم مشروحاً آمده و یک جمع انسانی کاملی را به تصویر کشیده است.