03:31
1403/08/11
در کتاب حاضر تنها به طرح و بسط اصل موضوع پرداخته و در بیان و تشریح مراتب شدت انحراف پدید آمده، به اصول و موازینی اشاره مینمائیم که نه تنها در علوم و عقول جزو اصول مسلم است بلکه در ردیف اصول مسلم تجربی نیز عملاً پذیرفته شدهاند. اما معرفی اسرار و رموز باطن زن و مرد و آگاهی از شرایطِ مختلفِ اصلیِ موجود در طبیعت اولیه آنها را موکول به جلدهای بعدی، بخصوص مبحث «طبیعت ناشناخته زن و مرد» نموده و یادآور میشویم که تا درک زن و مرد از همدیگر مطابق اقتضای حال و مقتضیات طبیعی هر یک و به طور اصولی تحقق نیابد، هرگز نبایست توقع حل همه مشکلات و –از جمله محرومیت زن از امنیت و یا رفع اختلافات زناشویی و آثار و نتایج سوء این غفلت و جهالت را داشت.
کتاب حاضر «پاک نظری» فطری زن را منحصراً در روابط زن و مرد و مسائل جنبی یا بعدی آن (در مقایسه با جنس ذکور) مورد بحث و بررسی قرار داده و ادعای «پاک نظری» یا «پاک نگری» فطری زن، به منزلۀ تأیید و قبول زن با تمام نقائص روحی و رذایل اخلاقی موروثی و اکتسابی احتمالی موجود و یا بدآموزیهای خانوادگی و اجتماعی و فرهنگی نادرست او نیست که امروزه در تمام جوامع بشری آثارش مشهود و منشأ مشکلات عدیدهای گردیده است. از اینرو به منظور احتراز از پیشداوریها و لغزشهای فکری و اعتقادی، ضروری است که خوانندگان گرامی این نکتۀ حساس را – که در این مقام خود اصل مهمی را تشکیل میدهد – به خاطر داشته باشند که تأیید «پاک نظری زن» هرگز به معنی قبول یا تأیید هر زنی با انواع نقائص روحی و رفتاری نتواند بود بلکه صرفاً در مقام «دفاع» از یک حق مسلم و فراموششدۀ زن یا دفاع از «شخصیت حقیقی و سالم» او است؛ شخصیتی که قرنها است به بدترین اعمال و رفتار و شنیعترین افعال، خرد شده و بلکه محو و نابود گردیده است.
کلیه حقوق این سایت متعلق به دکتر احمد صبور اردوبادی بوده و استفاده از مطالب آن با ذکر منبع بلامانع است.